Actueel
Ondernemer blijf alert!
16 maart 2021
Op 10 maart is de campagne ‘Blijf Alert’ gestart. De campagne heeft als doel ondernemers alert te maken op signalen die wijzen op pogingen van criminele inmenging, zodat ze malafide investeerders sneller herkennen.
Met de campagne worden ondernemers bewust gemaakt van de risico’s van de zogenaamde ‘hulp’ van criminelen en roept hen op alert te blijven op dubieuze aanbiedingen. Een malafide investeerder is niet altijd makkelijk te herkennen voor ondernemers. Daarom biedt de campagne instrumenten om investeerders met foute intenties sneller in het vizier te hebben. Ook roept de campagne op om verdachte situaties te melden en in gesprek te gaan over mogelijke acties. Volgens minister Grapperhaus verkeren veel ondernemers door de coronacrisis nu in zwaar weer. Het risico ligt dan ook op de loer dat malafide investeerders daarvan misbruik willen maken en proberen hun crimineel verdiende geld wit te wassen. Als men alert is op fout geld, kan worden voorkomen dat in deze moeilijke tijd ondermijnende criminaliteit met zwart geld een voet tussen de deur krijgt bij onze bonafide bedrijven. De campagne bestaat onder andere uit een video, een animatie, een quiz om malafide investeerders beter te herkennen en verschillende advertenties voor Facebook, LinkedIn, Google en Instagram. Meer informatie over de campagne is te vinden op de website van het centrum voor criminaliteitspreventie en veiligheid Blijf Alert. Bron: Min. J&V 10-03-2021
Terug naar overzicht
Met de campagne worden ondernemers bewust gemaakt van de risico’s van de zogenaamde ‘hulp’ van criminelen en roept hen op alert te blijven op dubieuze aanbiedingen. Een malafide investeerder is niet altijd makkelijk te herkennen voor ondernemers. Daarom biedt de campagne instrumenten om investeerders met foute intenties sneller in het vizier te hebben. Ook roept de campagne op om verdachte situaties te melden en in gesprek te gaan over mogelijke acties. Volgens minister Grapperhaus verkeren veel ondernemers door de coronacrisis nu in zwaar weer. Het risico ligt dan ook op de loer dat malafide investeerders daarvan misbruik willen maken en proberen hun crimineel verdiende geld wit te wassen. Als men alert is op fout geld, kan worden voorkomen dat in deze moeilijke tijd ondermijnende criminaliteit met zwart geld een voet tussen de deur krijgt bij onze bonafide bedrijven. De campagne bestaat onder andere uit een video, een animatie, een quiz om malafide investeerders beter te herkennen en verschillende advertenties voor Facebook, LinkedIn, Google en Instagram. Meer informatie over de campagne is te vinden op de website van het centrum voor criminaliteitspreventie en veiligheid Blijf Alert. Bron: Min. J&V 10-03-2021